Σ. Δανιηλίδης: Έκτακτα μέτρα για να αποφευχθεί το έμφραγμα ενόψει των εργασιών για το flyover και άμεση μέριμνα για τη νέα εξωτερική περιφερειακή

Πίσω στα Νέα
Αρχική

/

Ενημέρωση

/

ΝΕΑ

/

Σ. Δανιηλίδης: Έκτακτα μέτρα για να αποφευχθεί το έμφραγμα ενόψει των εργασιών για το flyover και άμεση μέριμνα για τη νέα εξωτερική περιφερειακή

5 Οκτωβρίου 2023

Σ. Δανιηλίδης: Έκτακτα μέτρα για να αποφευχθεί  το έμφραγμα ενόψει των εργασιών για το flyover και άμεση μέριμνα για τη νέα εξωτερική περιφερειακή

Ζητούμενο η απευθείας πρόσβαση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» από τον ανισόπεδο κόμβο Γηροκομείου στο Δερβένι (πίσω από ΤΙΤΑΝ, Ευκαρπία, Πεύκα, Ασβεστοχώρι, Εξοχή, «Γ. Παπανικολάου», Πανόραμα και Θέρμη)

Ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης είναι από τους πρώτους αυτοδιοικητικούς που είπαν «ναι» στην κατασκευή της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (flyover) στη Θεσσαλονίκη παραβλέποντας το όποιο πολιτικό κόστος και επισημαίνοντας παράλληλα ότι το έργο που προέχει για την πόλη είναι η ήδη σχεδιασμένη Νέα Εξωτερική Περιφερειακή Οδός (εξωτερικός οδικός δακτύλιος). Με βάση μελέτες που χρονολογούνται από το 2011πρόκειται για έναν δακτύλιο ο οποίος θα συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Γηροκομείου στο Δερβένι (πίσω από το ΤΙΤΑΝ και την Ευκαρπία) αρχικά με τον οικισμό των Πεύκων και στη συνέχεια (πίσω από το Ασβεστοχώρι, την Εξοχή, το «Γ. Παπανικολάου» το Πανόραμα και τη Θέρμη) με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» τη Μουδανίων και τον οδικό άξονα Πολυγύρου. 


Μάλιστα ο δήμαρχος σε επανειλημμένες επιστολές του -με την τελευταία να έχει συνταχθεί στο τέλος του περασμένου Αυγούστου- επισήμανε ότι πριν την έναρξη των εργασιών κατασκευής του flyoverπρέπει να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα «για να μη ζει η πόλη σε κατάσταση παρατεταμένου εμφράγματος» κατά τη διάρκεια τους. Πλέον, όλο και περισσότερες είναι οι φωνές που επισημαίνουν τα προβληματικά σημεία του flyover και «ανακαλύπτουν» πως δεν θα είναι η πανάκεια για το κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης. Αντιθέτως μάλιστα ενδέχεται να πολλαπλασιάσει τα υπάρχοντα προβλήματα ειδικά τώρα που η παράδοση σε

κυκλοφορία της πρώτης γραμμής του μετρό μετατέθηκε χρονικά για το τέλος του 2024.


Σε αυτό το πλαίσιο, o δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών επαναφέρει στο δημόσιο διάλογο την άμεση προώθηση της λύσης της Νέας Εξωτερικής Περιφερειακής για την οποία υπάρχουν ήδη μελέτες στο τελικό στάδιο.

«Με την ολοκλήρωση της Νέας Εξωτερικής Περιφερειακής (Εξωτερικός Οδικός Δακτύλιος) θα επιτευχθεί η επίλυση του κυκλοφοριακού της πόλης με την παράκαμψη του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης και των πέριξ κοινοτήτων από τα αυτοκίνητα που κινούνται προς αεροδρόμιο και Χαλκιδική μέσω της ΠΑΘΕ και της Εγνατίας οδού», επισημαίνει ο δήμαρχος.


Σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη:


Αν προκριθεί αυτή η λύση (σύνδεση από ανισόπεδο κόμβο Γηροκομείου στο Δερβένι ως τον οικισμό των Πεύκων αρχικά)


α) Θα προσφέρει άμεση κυκλοφοριακή αποφόρτιση στην πρόσβαση των οικισμών Πεύκων, Φιλύρου, Ασβεστοχωρίου, Εξοχής, Πανοράματος, Χορτιάτη Πυλαίας και Θέρμης από το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης (ΠΣΘ), την Εσωτερική Περιφερειακή Οδό την Εγνατία Οδό και την ΠΑΘΕ.


β) θα αποτελεί το τμήμα της Εξωτερικής Περιφερειακής, με τη συμπλήρωση του 2ου σκέλους της οποίας (σύνδεση ανισόπεδου κόμβου Χορτιάτη με αεροδρόμιο), θα επιτευχθεί η σύνδεση της Εγνατίας Οδού με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», τη λεωφόρο Μουδανίων και τον οδικό άξονα που οδηγεί στον Πολύγυρο.


Έτσι θα είναι δυνατή η παράκαμψη του ΠΣΘ για σύνδεση με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και τη Χαλκιδική από τη Δυτική και την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (και αντιστρόφως) καθώς και η οδική μετάβαση στη Χαλκιδική εκατομμυρίων επισκεπτών από τις Βαλκανικές χώρες κυρίως κατά τους θερινούς μήνες.


Προτάσεις για το fly over


Τις προτάσεις του για την επίσπευση των εργασιών του flyover και την επίτευξη της χαμηλότερης δυνατής όχλησης κατά τη διάρκειά τους, παρουσίασε ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών ήδη στην πρώτη σχετική σύσκεψη που έγινε παρουσία των συναρμόδιων υπουργών, συναδέλφων του δημάρχων, εκπροσώπων της περιφέρειας, υπηρεσιακών φορέων, εκπροσώπων της Τροχαίας και της Αστυνομίας.


Μεταξύ άλλων ο Σίμος Δανιηλίδης πρότεινε:


α) Εργασία σε 24ωρη βάση (τρεις 8ωρες βάρδιες) όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο από την Αμερική και τον Καναδά ως Ε.Ε και την Κίνα ώστε να ολοκληρωθεί το έργο το συντομότερο δυνατό ακόμη και στο 1/3 του προβλεπόμενου χρόνου κατασκευής


β) Τακτική θαλάσσια συγκοινωνία με ταχύπλοα καταμαράν από Μηχανιώνα- Αγία Τριάδα-Μπαξέ-Νέα Κρήνη-Μέγαρο Μουσικής-Λευκό Πύργο–Λιμάνι (Ερυθρό Σταυρό). Από εκεί θα γίνεται μετεπιβίβαση σε αρθρωτά λεωφορεία του ΟΑΣΘ για την τακτική μεταφορά όσων εργάζονται δυτικότερα. Το ίδιο θα ισχύει και αντιστρόφως για τους κατοίκους της Δυτικής Θεσσαλονίκης που εργάζονται στο κέντρο ή ανατολικότερα.


γ) Επίσπευση της λειτουργίας του μετρό και άμεση διασύνδεση με τον ΟΑΣΘ


δ) Βελτίωση των υψομετρικών δεδομένων για να είναι εφικτή η χρήση του δασικού δρόμου που οδηγεί μέσω της Επταπυργίου στο Φιλίππειο το Ασβεστοχώρι το «Γ. Παπανικολάου» για την ασφαλή χρήση του από οχήματα ασθενοφόρα και περιπολικά.


ε) Προσωρινή αλλαγή ωραρίων λειτουργίας σχολείων, καταστημάτων δημοσίων υπηρεσιών και οργανισμών για την αποσυμφόρηση κεντρικών αρτηριών κατά τις ώρες αιχμής


στ) Συμπληρωματικά έργα κάθετων αξόνων στην περιφερειακή και ολοκλήρωση των ανισόπεδων κόμβων προς Θέατρο Δάσους, Άγιο Παύλο, Θέατρο Γης καθώς και άμεση πρόβλεψη για την κατασκευή μεγάλων υπαίθριων πάρκινγκ ώστε να εξυπηρετούνται οι εκατοντάδες χιλιάδες θεατές θεατρικών παραστάσεων ή συναυλιών οι οποίοι παρκάρουν ακόμη και στην περιφερειακή οδό θέτοντας εαυτούς σε άμεσο κίνδυνο αλλά και φράζοντας οποιαδήποτε πιθανή διέξοδο αν προκύψει κάποιο έκτακτο γεγονός.